כדי שפגישת הייעוץ הפנסיונית תהיה אפקטיבית,יש להביא את הנתונים והמסמכים הבאים:

דוח שנתי אחרון,כפי שהתקבל בדואר מהגוף המוסדי [בטוח חיים, בטוח בריאות,קרן פנסיה ,קרן ההשתלמות וקופת הגמל].

יש לציין,שאם אין ברשותך את הדוחות הנ”ל –ניתן להיכנס לאתר של הגוף המוסדי[לאחר קבלת סיסמא ממוקד הלקוחות] ולהוריד את הדוח השנתי.

לגבי עובד שכיר ,אם קיימים בטוחים קבוצתיים בארגון- יש להצטייד בפוליסות ובתנאים של הביטוחים הקבוצתיים-בטוח חיים,בטוח בריאות,בטוחי נכות ואובדן כושר עבודה.

מסמכים נוספים לשכיר:

  • מסמכי עזיבות עבודה,במהלך שנות העבודה כשכיר ,כולל טופסי 161
  • תלוש שכר האחרון-במידה ויש שינויים תכופים בשכר יש להביא 12 תלושים אחרונים.
  • טופס 106 אחרון
  • במידה והתקבלת בתנאים חריגים או בהגבלות על כיסוי ביטוחי ,בחברת בטוח או בקרן הפנסיה-יש שלהביא את תנאי הקבלה

לשם בדיקת שלמות של הנתונים,יש להיכנס לאתר של “המסלקה הפנסיונית” ולבקש דיווח על כל הזכויות הביטוחיות והפנסיניות.

על פי הנחיית משרד האוצר,חלה חובת בדיקה מול המסלקה-כדי להבטיח את שלמות החומר במידה ואינך זוכר/מודע לזכויות שיש לך.

עלות קבלת הנתונים כ-40 שח. קישור לאתר המסלקה הפנסיונית

ריכוז נכסים פיננסיים:

מומלץ להביא את הנתונים הבאים,כדי להבטיח ייעוץ מקיף:

  • תיק השקעות,אם קיים
  • נכסי דלא ניידה
  • נכסים פיננסים מכל סוג

יש להדגיש,שאם מדובר בנשואים ,רצוי לקיים את הייעוץ עבור 2 בני הזוג.